0
TRAIN HARD

czy rzeczywiście 10 tysięcy kroków dziennie powinno być nawykiem?

Od jakiegoś czasu krąży wersja, że powinno się przejść dziennie 10 000 kroków, czyli średnio 7 kilometrów. Dla zdrowia, dla odpowiedniej dziennej dawki ruchu. Czy tak jest rzeczywiście?

Nie ma dowodów naukowych na słuszność tej teorii, ale ogólnie rzecz biorąc, zgadzam się z nią. Może jest uproszczona i umowna, ale to słuszna koncepcja i w jakimś stopniu motywator. Od czasu jak na stałe w iphone’ach jest aplikacja zdrowie, która między innymi pokazuje odległość jaką w ciągu dnia pokonaliśmy według kroków i dystansu w kilometrach, sama te dane sprawdzam dla własnej kontroli. Pomiar dotyczy każdego ruchu, przejścia, biegu, spaceru…oczywiście jeśli mamy przy sobie telefon. (Inny sposób, by to sprawdzić, to zegarek z krokomierzem.) Sama byłam zaskoczona, jak w niektóre dni mało się przemieszczam! Na szczęście mam Lolę, z którą muszę chodzić na spacery kilka razy dziennie, staram się biegać i jak tylko mogę idę na spotkanie pieszo – co niestety nie zdarza się często, ale jak tylko nadarzy się okazja, to ją wykorzystuję.

fot. Agnieszka Kaczyńska

W dobie siedzącego trybu życia, mamy coraz mniej ruchu. Dla mnie, sportowca i trenera, jest to przerażające, jak mało się ruszamy i jak wzrasta liczba ludzi otyłych w naszym kraju, a przede wszystkim dzieci. Na szczęście świadomość ludzi coraz bardziej się zmienia i coraz więcej osób zaczyna dbać o ruch i zdrową dietę na co dzień. Czasem naprawdę wystarczy krótki spacer, użycie schodów zamiast windy lub po prostu krótki trening, by poprawić samopoczucie i pozytywnie wpłynąć na swoje zdrowie. Istotne jest tu wspomnieć, że aktywność fizyczna, to nie tylko stricte trening. To każdy ruch, nawet czynności w domu jakie wykonujemy (sprzątanie, przemieszczanie się między pokojami itp.)

fot. Olga Jędrzejewska

Chodzenie wprowadza wiele dobrego w nasze życie. Poprawia nastrój, zmniejsza poziom stresu, przyśpiesza proces myślenia, pozytywnie wpływa na zdrowie, pomaga kontrolować wagę i pracę serca. Osobiście bardzo lubię chodzić i naprawdę, jakbym mogła zdecydowanie więcej bym się przemieszczała w taki sposób, a nie wszędzie autem. Pociesza mnie fakt, że spaceruję z Lolą, trochę biegam i dużo trenuję, więc tyle ile mogę i potrafię dbam o swoje zdrowie, bo ono jest najważniejsze.

To jak – sprawdziliście już ile dziennie kroków przemierzacie? Czas coś zmienić? 😉

 

Fot. wyróżniające z Kasią- Kamil Majdański, dla Women’s Health

You Might Also Like...

No Comments

    Leave a Reply